04-02-2019 / blog / Marc de Beer

Een jaar aan het roer van Conclusion Mission Critical

1 januari 2018, voor mij een bijzondere datum. Al een aantal jaren hield ik me bezig met de Mission Critical dienstverlening. Wat begon vanuit de diensten die destijds nog ondergebracht waren bij Conclusion FIT, ontstond er binnen Conclusion ook een aparte entiteit Conclusion Rail. In 2016 zijn deze samengebracht in één organisatie: Conclusion Mission Critical.

 

Vanaf 2016 was ik als Unit Manager verantwoordelijk voor de operatie binnen Conclusion Mission Critical. Onze klanten ontzorgen en vooral met onze enthousiaste medewerkers de dienstverlening iedere dag weer een beetje beter maken.

 

Aan het roer

Nu, iets meer dan een jaar geleden heb ik het roer als directeur van Conclusion Mission Critical overgenomen. Voor mij persoonlijk een enorme uitdaging en toen ik aan deze nieuwe reis begon had ik een goed beeld voor mezelf. Ik kende tenslotte de organisatie als mijn broekzak, de medewerkers zijn allemaal bekend, de businessplannen voor 2018 lagen klaar en hier had ik zelf ook aan meegewerkt, dus alle vertrouwen dat het een mooi 2018 zou gaan worden.

 

En zo terugkijkend op het afgelopen jaar, kan ik maar één ding concluderen: het is ook een fantastisch jaar geweest! Maar wel geheel anders dan ik mij had ingebeeld. Heb ik dan een verkeerde keuze gemaakt? Zeker niet! Het is alleen anders, anders in alle opzichten.

 

Mijn weg zoeken om het businessplan daadwerkelijk uit te voeren, een weg uitstippelen waar we nu naar toe moeten als organisatie, hoe zetten we onszelf in de markt, hoe houden we onze medewerkers tevreden en hoe houden we onze klanten tevreden en maken we onze ambities waar. Aspecten waar ik, als je er van een afstand naar kijkt, altijd over nadacht, maar er is één groot verschil: nu ben ik degene die eindverantwoordelijk is.

 

Nieuwe uitdagingen

Begin maart haalden we onze nieuwe klant Eneco binnen, binnen 4 maanden moest een volledige Mission Critical omgeving, gehost bij een andere leverancier, zonder verstoringen overgebracht worden naar onze eigen omgeving. Een mega-operatie met een prestatie van formaat daar we dit ruim binnen de deadline volledig live hadden op onze omgeving.

 

Een spannend weekend hebben we gehad waar we één van onze datacenters volledig uitgezet hebben om onze business continuity plan te testen. Waar er op technisch gebied wel het een en ander gebeurde dat we niet hadden verwacht, was er nagenoeg geen functionele impact geweest voor onze klant. Altijd fijn is het dan om vanuit de klant complimenten te krijgen.

 

Verder hebben we stappen gemaakt in de kwalitatieve verbetering van de dienstverlening in het reisinformatie domein van de Nederlandse Spoorwegen en zijn we voor diverse applicaties op een ‘DevOps’ manier gaan samenwerken.

 

De AVG-maatregelen hebben we geïmplementeerd, gekeken naar alle leveranciers, diensten en contracten om te zorgen dat we voor de beruchte 25 mei 2018 compliant waren. We hebben onze ISO 20000, 27001, NEN7510 certificering weer behaald, de ISAE3402 type II verklaring ontvangen en we hebben de eerste externe audit gehad voor de ISO 9001, welke volgende maand hopelijk ook succesvol afgerond wordt.

 

Medewerkers

Daarnaast hebben we ook echte leuke dingen gedaan. We hebben onder andere een nieuwjaarsfeest gehad, een hamburgerbattle gehouden, een familiedag op het werk gehouden, een weekendje met alle medewerkers naar Antwerpen en hebben we innovatiedagen georganiseerd om onze medewerkers uit te dagen een idee te verzinnen wat bijdraagt aan onze organisatie, waar de winnende ideeën nu ook daadwerkelijk worden geïmplementeerd.

 

Natuurlijk zijn het niet alleen de mooie dingen en zijn er ook minder leuke dingen. Een hand vol medewerkers heeft afgelopen jaar een nieuwe uitdaging gevonden buiten Conclusion Mission Crtitical en we hebben in onze organisatie de nodige uitdagingen gehad en die zullen er ook altijd  blijven. Het belangrijkste daarbij is dat ik iedere dag, met de juiste intenties afwegingen en keuzes zal maken die onze organisatie steeds weer een stapje verder gaan brengen. Soms zijn dat kleine stapjes, soms zijn dat grotere stappen.

 

2019 – een nieuw jaar

Ook voor 2019 hebben we weer een heel ambitieus businessplan gemaakt en ik ben ervan overtuigd dat dit weer een heel mooi jaar gaat worden. Een jaar met het blijven verbeteren van onze huidige diensten, het uitvoeren van mooie projecten en de organisatie verder laten groeien in alle opzichten.

 

Ik zeg en roep het vaker, dankzij de inzet, het enthousiasme en vooral tomeloze energie van al onze medewerkers staat er een prachtige organisatie. Dankzij het vertrouwen van onze klanten mag onze organisatie de mooiste dienstverlening leveren. Het is een organisatie waar ik oprecht over kan zeggen dat ik er trots op ben! En ik mag dan ook nog eens aan het roer staan van die organisatie. Dat doe ik met dezelfde inzet, enthousiasme en energie als onze medewerkers iedere dag laten zien.

 

We gaan er met elkaar weer een heel mooi jaar van maken!

Marc de Beer
Een ding is zeker.
Er kan meer dan je denkt.
Bel Marc de Beer +31 (0)6 53 30 02 81