intern logistiek bedrijf

De optimale DevOps en IT-oplossing voor wereldwijde uitrol

Voor veel organisaties geldt dat IT niet hun core business is terwijl hun bedrijfsvoering hier vaak wel van afhankelijk is. Hoe zorg je als organisatie er dan voor dat jouw IT het altijd doet, voorbereid is op de toekomst en krachtig reageert op cyberdreiging?

WERELDWIJDE DEVOPS EN IT-ONDERSTEUNING

Met ditzelfde probleem kwam een internationaal opererende onderneming in de interne logistiek bij ons aankloppen. Zij zijn een partnership aangegaan met een grote internationale klant, maar dienden hiervoor met een goede oplossing te komen waarbij 24x7 support, toename van productiviteit, controle over maintenance en productontwikkeling centraal stonden. Vereiste was dat de software, welke door middel van een DevOps werkwijze wordt ontwikkeld, op distributiecentra over de hele wereld uitgerold kon worden. Ook diende de software doorontwikkeld te worden naar wens van de business. Dit alles moest gebeuren terwijl de operatie actief bleef.

 

Omdat zij niet alle expertise in huis hadden om dit op de meest effectieve en efficiënte manier te implementeren met hun partner, klopten ze bij Conclusion Mission Critical aan voor advies en hulp.

HOE VIND JE DE optimale OPLOSSING VOOR JOUW ORGANISATIE?

Om organisaties met dit soort vragen te kunnen helpen, hebben wij onze Mission Critical IT workshops ontwikkeld. Veel organisaties zijn opzoek naar de juiste oplossing voor hun IT-omgeving of die van hun klant, maar weten niet hoe ze hiertoe moeten komen en vinden het lastig te doorgronden wat hun mogelijkheden zijn omdat ze IT niet als core business hebben.

 

De organisatie in kwestie was op zoek naar advies op het gebied van het best mogelijke technische product om hun diensten te ondersteunen, het embedden van de juiste processen, transformeren van hun organisatie naar de behoefte van hun partnerklant en een roll-out scenario dat voldoet aan de planning en eisen van de partnerklant.

 

Door middel van vier verschillende Mission Critical IT-workshops kreeg de klant inzicht in de mogelijkheden en konden wij gezamenlijk tot de optimale oplossing komen voor hun partnerklant.

MISSION CRITICAL IT-WORKSHOPS

De eerste stap in dit proces is het vastleggen van de techniek. Met welke producten moet er gewerkt worden? Hoe worden deze gemonitord? Hoe kunnen we deze automatiseren en hoe koppelen we het netwerk aan elkaar? Allemaal vragen die als basis dienen tot het vinden van de juiste oplossing.  

 

Nadat de basistechniek vastgelegd is, wordt de operatie doorgesproken. In overleg met de klant wordt bepaald hoe onder andere de operationele processen moeten lopen, hoe het beheer gedaan wordt en hoe omgegaan moet worden met o.a. patching en antivirus.

 

Nu de basis voor de techniek en operatie vastgelegd is kan er gekeken worden naar de organisatie en het verloop van de samenwerking. Om samen op te trekken voor hun partnerklant dient duidelijk gemaakt te worden hoe de organisatie eruit komt te zien, wat er van elkaar verwacht wordt en wordt duidelijk gemaakt hoe ons 24x7 Operations Center en ketenregie werkt. Alles om de klant duidelijk te maken wat de mogelijkheden zijn en samen tot een gewenste oplossing te komen.

 

Ten slotte wordt de tooling besproken voor de gewenste oplossing. Van monitoring, CI/CD tot aan versiecontrole en effectieve processen. Samen met de klant wordt alles doorlopen om ervoor te zorgen dat voor iedereen helder is hoe de roll-out van de oplossing eruit komt te zien en de oplossing gepresenteerd kan worden aan de partnerklant.

 

Aan het einde van het traject zijn de klant en Conclusion Mission Critical samen tot de optimale oplossing gekomen voor de partnerklant, én heeft de klant meer inzicht in hun eigen ideale IT-omgeving. Een win-win.

Benieuwd naar de optimale IT-situatie voor jouw organisatie?
KLIK HIER
Peter van der Giessen
Meer weten over dit project óf wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bel Peter van der Giessen +31 (0)6 20 00 38 56