NS

Alles voor een goede nachtrust

Kent u dat? De zorg voor processen waar elke seconde telt en downtime ab-so-luut geen optie is? Neem de integrale applicatieketens van NS: grootgebruiker van één van de drukst bereden railinfrastructuren ter wereld. Sinds vijf jaar draagt Conclusion de integrale verantwoordelijkheid voor alle NS-bedrijfsapplicaties in zijn productieomgeving. Vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week.

 

Grootste speler in OV

De Nederlandse Spoorwegen is toonaangevend voor het Nederlandse OV: vervoerder van 1,1 miljoen treinreizigers per dag, aanbieder van additionele reisketen-diensten, beheerder van 380 stations én (mede)ontwikkelaar van drukke OV-knooppunten en dynamische stadsportalen. We bedoelen maar. Groot en complex. Bij NS werken om en nabij de 23.000 medewerkers.

> 99,99% volcontinu beschikbaar

Sinds 2012 betrekt NS zijn partner Conclusion bij het ontwerpen, migreren, hosten en ‘24/7’ beheren van verschillende complexe, missiekritische applicatieketens. Dit leidde tot het private NS Cloud-platform binnen de eigen datacenters van Conclusion. Veilig (tier 3), eenvoudig (dankzij agile development met DevOps) en bovenal stabiel. Het private NS Cloud platform is gebouwd conform de ‘best practices’ van Conclusion, geformuleerd in een zelf ontwikkelde “Mission Critical Referentie Architectuur”. Volcontinu beschikbaar voor meer dan 99,99%. Omdat wij weten hoe belangrijk nachtrust is.



De reiziger profiteert

Het beheer door Conclusion omvat drie taken: High Available High Perfomance Hosting, Bedrijfkritische Web Hosting en Technisch Applicatiebeheer. Daarbij hoort ook de end-to-end regie en monitoring van de bedrijfskritische NS-applicatieketens. De beheer- en supportteams bewaken volcontinu de beschikbaarheid, capaciteit en performance van de integrale applicatieketens. Mogelijk door de inzet van high performance systemen op basis van robuuste infrastructuur. En zijn nieuwe investeringen noodzakelijk? Ook die zorg nemen we uit handen: NS betaalt alleen voor het gebruik. Alles om een optimale service te garanderen. De reiziger profiteert.

 

 

One step ahead

  

NS wordt vanuit het Mission Critical Operations Center (CMCOC) van Conclusion bediend door vaste multidisciplinaire teams. Ze zijn georganiseerd per applicatieketen. Elk team heeft alle expertise in huis, van dagelijks beheer tot en met kennis van (keten)monitoring en projecten. Dedicated om in te grijpen waar en wanneer nodig. En gefocust om problemen in de toekomst vóór te zijn. Want Conclusion zorgt er niet alleen voor de continue beschikbaarheid van applicaties, maar ook voor hun wendbaar- en weerbaarheid. Zo is deze technologie nooit een rem, maar een aanjager van ontwikkeling. Altijd een stap vooruit. En veel vaker wel meer dan één.