23-08-2018 / blog / Marc de Beer

Wanneer de maatschappij in het hart wordt geraakt

Grote problemen op het spoor rondom Amsterdam

 

Een gewone dinsdagavond, net thuis gekomen van het werk en kijkend naar het nieuws. Er is een storing op het spoor rondom Amsterdam. Van binnen gaan mijn alarmbellen gelijk af. Vanuit onze diensten die we voor de Nederlandse Spoorwegen leveren heb ik niets vernomen, geen telefoontjes, geen appjes, niets. Toch even een dubbelcheck en ik doe mijn belrondje. Er zijn geen problemen met onze diensten, maar toch kunnen de treinen rondom Amsterdam niet rijden.  

 

Als de treinen stil staan terwijl onze diensten normaal functioneren, dan moet er wat anders aan de hand zijn. Ik ben er niet gerust op, want het raakt direct de business van onze klant. Onze klant waar we ons verantwoordelijk voor voelen. Al snel gaan er diverse telefoontjes en appjes heen en weer, we weten inmiddels in welke omgeving de verstoring bij ProRail wordt veroorzaakt.

 

Binnen Conclusion voeren we diverse werkzaamheden uit bij ProRail, echter niet in de omgeving waar de verstoring zich bevindt. Via diverse kanalen binnen alle geledingen vanuit de Conclusion organisatie benaderen we diverse contactpersonen bij ProRail met maar één vraag: ‘Is er ook maar iets wat we kunnen doen om jullie te helpen?’.

 

Dit doen we niet omdat we het beter weten, dit doen we omdat het helpen van onze klanten bij ons hoog in het vaandel staat. Omdat we begrijpen dat een dergelijke storing grote maatschappelijke impact heeft en we de kennis van ons ecosysteem mogelijk kunnen inzetten om het probleem op te lossen. Vanuit ons DNA, de helpende hand bieden!

 

Wanneer er ergens problemen zijn waardoor onze klanten in de problemen komen, ook al is het niet onze verantwoordelijkheid, helpen wij graag zodat de maatschappelijke impact zo snel mogelijk wordt weggenomen. Gelukkig is ProRail in staat geweest om de problemen zelf op te lossen. De treinen rijden inmiddels weer volgens het spoorboekje.

  

En ik, ik heb een avond gehad waarop een vervelend gevoel overheerst, maar met gepaste trots. Het vervelende gevoel omdat er een verstoring heeft plaatsgevonden met veel impact voor duizenden reizigers die niet naar hun bestemming konden komen. De gepaste trots op mijn Conclusion collega’s, die direct mee denken, bellen en op wacht staan voor het geval onze klant expertise nodig heeft, al is het maar om even van gedachten te wisselen.

 

Marc de Beer
Een ding is zeker.
Er kan meer dan je denkt.
Bel Marc de Beer +31 (0)6 53 30 02 81